文部科学省より学生支援緊急給付事業(「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』)の創設について通知がありました。
この事業は、新型コロナウイルス感染症拡大の影響によるアルバイト収入の減少などにより、学生生活の継続に支障をきたす学生を対象に、住民税非課税世帯の学生には20万円、それ以外の世帯で支給対象となる学生には10万円の現金給付の支援を行うものです。
本学では以下のとおり申請受付を行います。なお、提出先・設定パスワード及び支援人数については、ELMS掲示版及びELMSメールをご確認ください。
1.申請対象者
本学に在籍している正規学生(大学院生・学部生・留学生を含む)のうち、新型コロナウイルス感染症拡大による影響で、世帯収入・アルバイト収入の大幅な減少により、大学での修学の継続が困難になっている者
2.支給金額
住民税非課税世帯の学生 20万円
上記以外の学生 10万円
3.支援人数
ELMS掲示版及びELMSメールによりご確認ください。
4.申請受付期間
令和2年5月25日(月)~6月5日(金)17時(日本時間)→申請受付は終了しました
5.申請方法
①「申請の手引き(学生・生徒用)」を熟読の上、以下の書類をメールの添付ファイルとして提出する。
②提出書類には、指定されたパスワードを必ず設定すること。
③記入漏れがないことを確認すること。
6.提出書類
②【様式2】学生支援緊急給付金を受けるための要件に係る誓約書
③添付書類:様式1の4.にチェックした書類を①②と共にELMS記載のパスワードを設定して送付すること。
注1)【様式1】2.の「振込先情報」については、通帳の記載内容を確認の上うえ、正確に記入すること。
注2)申請書類は後日郵送いただく可能性がありますので、必ず保管しておくこと。
7.提出先
学務部学生支援課(提出先メールアドレスはELMS掲示版及びELMSメールによりご確認ください)
8.パスワード
ELMS掲示版及びELMSメールによりご確認ください。
9.本学からの被推薦者の決定
6月22日(月)以降、ELMS掲示版にてお知らせします(予定)。
8.支給決定の通知
文部科学省(日本学生支援機構)からの本人口座への振込みもって、支給決定の通知に代えます(時期未定)。
(参考)
文部科学省ホームページ:「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』
https://www.mext.go.jp/a_menu/koutou/hutankeigen/mext_00686.html
(English Version)
We are sorry to notify you very late in English, but we've got notice from Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology that they have established the "Emergency Student Support Handout".
The program will provide those who face difficulties continuing their studies at their university due to heavy reductions in the household income and income from part-time work because of the impact of the novel coronavirus pandemic. People such as students who are exempt from residence tax will receive 200,000 yen, while students of other households will receive 100,000 yen.
Hokkaido university receives your applications through the application procedure below.
1.Who is eligible for the handoout?
-Degree seeking students (undergraduate students/graduate students/international students)
-Who face difficulties continuing their studies at their university due to heavy reductions in the household income and income from part-time work because of the impact of the novel coronavirus pandemic.
2.How much money will be handed out?
-People such as students who are exempt from residence tax will receive 200,000 yen
-Students of other households will receive 100,000 yen.
3.How many students will be able to receive the handout?
-We will decide after we will receive your applications.
4.Application period
Monday, May 25th through 17:00 of Friday, June 5th(JST)→Application is closed
5.How to apply?
-Read closely the "Application Guide(for Students)" and submit the necessary documnts to the designated e-mail address.
-Check you fill the necessary parts that are required
6. What documents are required to apply?
a)Application for Emgergency Student Support Handout(Form1)
b)Oath Concerning Requirements to Receive the Emergency Student Support Handout(Form 2)
c)Appended Docummentation: Send the docummentation that you checked on the item 4 of Form 1 to the designated e-mail address.
Note1:When filling the "Bank Transfer Information(item 2 of the Form 1), closely check with your bank book.
Note 2:We might ask you to send the application documents at a later date, so please keep the documents until you know the result of application.
7. Where to submit ?
Please send application documents including the appended documentation to the desginated e-mail address (Student Support Division).
8.Notification of the nominee
We will notify you the student ID of the nominee on ELMS bulletin board after Monday, June 22th(tentative).
9.Notification of final result
You will know the final result by the bank transfer of the handout to your bank account by JASSO. University will not notify you individually. We don't have any information on when the final decision will be made.
For you reference, please check the information of the handout at the website of Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology.
https://www.mext.go.jp/a_menu/koutou/hutankeigen/mext_00707.html